Pokalbiai „prie kavos puodelio” su...
Ar jums reikalingas lazeris? Dažniausia su žodžiu „lazeris“ asociacija siejasi su A. Tolstojaus romano „Inžinieriaus Garino hiperboloidas“ herojum inžinieriumi Garinu. O kaip teisingai pasirinkti lazerį? sužinoti...
 

Įmonės interneto tinklalapiai. Nuo užsakymo iki …

„Sukursime Jums interneto svetainę”, „Internetinė svetainė už 5 litus“, „Jūsų internetinė parduotuvė per vieną dieną!“ ir t.t. ir pan. ... Ko gero visi esame susidūrę su panašia įvairiausių dizaino firmų reklama. Ir štai, kai nelaimingas vadovas pagaliau kreipiasi į vieną iš jų, jį užgriūna tokia informacijos lavina, iš kurios tam nepasiruošęs žmogus gali suprasti daugių daugiausiai 5 procentus, ir tai, jei prieš pokalbį spėjo išgerti puodelį espresso kavos.

Prieš kreipiantis į ką nors dėl internetinės svetainės kūrimo, reikėtų pačiam išsiaiškinti, kam ji kuriama, ir kas joje turi atsispindėti. Kokiu tikslu dažniausiai firmos kuria savo internetines svetaines? Kokius uždavinius jos sprendžia? Nagi, išvardinkime:

1. Įvaizdis
Dizaineriai visai pagrįstai pastebi – šiais laikais neturėti internetinės svetainės kažkaip nepadoru. Jei vizitinėje kortelėje nėra stebuklingos frazės „www.kokiageramusufirma.lt“ – net gi kažkaip nesmagu tokią kortelę paduoti žmogui.

2. Informacija klientams
Štai čia jau rimta kalba. Net jei puslapyje bus pateiktas paprasčiausias žemėlapis ir išsamios rekomendacijos „kaip mus rasti“ – tai jau naudinga informacija, leidžianti sutaupyti žmonių laiką, atsakančių į telefoninius skambučius „kurjūsesate-kaipjusrasti“. O jei svetainėje bus dar ir kainoraštis bei informacija apie firmos veiklą, tai jau realus šansas naujų klientų atsiradimui. 

3. Informacija potencialiems partneriams
Turint nepriekaištingą ir kokybišką svetainę internete, galima rasti naujų partnerių. Daugelis iš jų niekada ir nebūtų sužinoję apie jūsų firmą, jei atsitiktinai, reklamos, paieškos sistemos ar atsitiktinės nuorodos vedami, nebūtų radę jūsų internetinės svetainės.

4. Nauja pardavimų rinka
Kad ir kaip juokingai skambėtų, tačiau taip ir yra – internetas šiuo metu yra gana perspektyvi ir greitai besiplečianti rinka. Žinoma, pardavimų lygis labai priklauso nuo tuo, kaip jūsų prekė ar paslauga paruošta realizacijai tinkle, tačiau daugelis firmų internetu realizuoja 5, 10, 15 ir net 20 procentų savo produkcijos. O tai jau solidus kąsnelis, ar ne?

5. Bendravimas su savo skyriais ir filialais
Jei kalbama apie stambią įmonę, be rimtos ir daugiafunkcinės korporatyvinės svetainės neįmanoma įsivaizduoti greito ir efektyvaus pasikeitimo duomenimis ir dokumentais tarp įvairių skyrių, biurų ir filialų.  Tokiu būdu, svetainė gali išspręsti ir vidines korporatyvines užduotis.

Korporatyvinių svetainių rūšys

1. „Vizitinė kortelė“
Tai pati paprasčiausia svetainės rūšis. Svetainė-vizitinė kortelė dažniausiai kuriama tam, kad jos puslapiuose (ar net puslapyje) būtų galima sužinoti apie firmos teikiamas paslaugas, pasižiūrėti žemėlapį ir rasti kontaktinius telefonus. 

2. „Vitrina“
Jei firma siūlo tam tikrų paslaugų ar prekių rinkinį, būtų prasminga sukurti internetinę vitriną, kurioje būtų pateikta visa klientams ir partneriams būtina informacija: kainoraštis, katalogas su išsamiu aprašymu ir nuotraukomis, prekių kiekis sandėlyje ir t.t. 

3. Svetainė-reprezentacija
Svetainė-reprezentacija skiriasi nuo vizitinės kortelės svetainės informacijos kiekiu,  atlikimo ir aptarnavimo lygiu.  Jei lyginsime, tai vizitinės kortelės svetainė prilygs paprastai vizitinei kortelei, o svetainė-reprezentacija – reklaminiam bukletui. Ir bukletai būna prašmatnūs, ir vargani, taigi ir svetainės-reprezentacijos būna įtikinamos ir baisios...

„Teisingas kelias“ į internetinės svetainės kūrimą ...

Kaip dažniausiai vyksta internetinės svetainės kūrimo procesas statistinėje firmoje? Ogi labai paprastai. Kažkuriuo momentu viršininkas nusprendžia, kad internetinio adreso nebūvimas apskritai neigiamai veikia jo ir konkrečiai vizitinės kortelės įvaizdį, arba, kaip jau minėta, atsiranda mintis – „Viskas turi būti kaip pas žmones!“. Tolimesnis įvykių raida neretai ( žinoma nevisada  ) vyksta pagal vieną iš krypčių:

Pirmas variantas – viršininkas ištaria „topinę“ frazę: „Taigi... Kas pas mus užsiima... kaip juos ten... kompiuteriais? Kas? А-а-а ...? Pasakykite jam, kad skubiai sukurtų tą... kaip ten ją... mūsų internetinę svetainę. Na, kad padarytų tą puslapį. Greitai. Kad ryt iš ryto būtų padaryta!“

Vargšas kompiuterių specialistas – vaikinukas, kuris iš tikrųjų biure prižiūri kompiuterius, gavęs viršininko pageidavimus, per keletą valandų (dienų, savaičių) programoje FrontPage sukuria kažką košmariško (o ką jis dar gali sukurti, jei apie svetainės dizainą neturi žalio supratimo?). Šis rezultatas parodomas viršininkui, pastarasis gauna lengvą širdies smūgį, ir, kol gydosi ligoninėje, visi darbuotojai ilsisi. Išėjęs iš ligoninės viršininkas sunaikina svetainę kartu su kompiuterių specialistu, nors šis niekuo nekaltas, ir kreipiasi į kokią nors dizainerių firmą.

Antras variantas – viršininkas iš karto kreipiasi į kokią nors pirmą pasitaikiusią dizainerių firmą. Ši atsiunčia savo atstovą, kuris maždaug porą valandų pasakoja viršininkui „Šeimininke, bus gražu!“, tardamas kultines frazes apie įvaizdį, „by to by“ ir „by to sy“,  apie internetinį marketingą ir „kabina kitokius makaronus“, ir viršininkas tėškia solidžią pinigų sumą (jos dydis išskirtinai priklauso nuo dizainerių firmos atstovo įžūlumo) bei duoda palaiminimą:  „Na šitą... padarykite gražiai ir apskritai“.  Pagaliau jis gaus didžiausio šios dizainerių firmos psichodeliko liguistos vaizduotės kažkokį šedevrą, arba niūrų šabloną, kurį firma bus pasiskolinusi iš standartinių dizainų. Taigi, bet kokiu atveju, tai neduos nieko gero. Kodėl?

Ogi todėl, kad bet kokiame sudėtingame darbe (o internetinės svetainės kūrimas – tai nelengvas darbas, nes jis priklauso nuo daugybės įvairiausių faktorių ir pradinių duomenų) reikalingas sisteminis priėjimas. Tai, yra,  pirmiausia reikia apsispręsti, o paskui veikti. Ir veikti reikia pagal tikslų planą...

(laukite tęsinio ...)